11 Şubat 2011 Cuma

Kurumsallık

"- Mimar Bey, biz mevcut binamıza sığamadığımız için yeni bir bina satın aldık. Kurumsal kimliğimize uygun bir şekilde dizayn ettirmek istiyoruz."
"-Tabii olur"
Binayı gördükten sonra departman müdürleriyle toplantı (Kurumsallığın ilk belirtileri). Birkaç günlük bir çalışmadan sonra ortaya çıkan sonuç;
" - Bu bina sizin ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek bir bina değil."
Sonrasında Genel Müdürle (ki kendisi ilk dakikadan beri patron aslında) birebir görüşme.
"Mimar Bey, siz benim yönetici kadroma bakmayın, onlar habire isterler. Bundan sonra tek muhatabınız benim, ne de olsa kararları ben veririm bu şirkette"
Haydaaa, kurumsallık sallandı.
Projeye hop diye dalış.
" - Binanın ön cephesi oldukça zarar görmüş (diğer cepheler de farklı değil ama bu tip şirketler için ön cephe çok önemlidir) yenilenmesini öneririm."
" - Ne diyorsunuz mimar bey? Biz o cam cepheye vurulup binayı satın aldık. Bozmayalım."
Yaz zamanı. Şiddetli  yağmurlu bir gecenin ertesinde;
" - Mimar bey, bizim ön cephe su almış bayaa. Sizin dikkatinizi çekmedi mi, çok eskimiş alüminyumlar. Neyse ki bizim satış müdürü binaya uğramış ta, o farketmiş"
Şimdi bu adama ne denir?
İnşaat bir şekilde ilerler, sona doğru yaklaşılırken kurumsallık devleşir.
"- Mimar bey, kolsentır müdürü kendileri için dizayn ettiğiniz bölümün ona küçük geldiğini söyledi . Ne yapabiliriz?
" - Sizinle birlikte karar vermedik mi kişi sayısına, yerleşime?"
" - Canım bizimki fikir alışverişi. Esas konuya hakim olan onlar. Yoksa niye bu kadar maaş veriyoruz onlara. Unutmayalım ki biz kurumsal bir firmayız."
Kudurumsal mimar.
Sonuçta mimar abuk sabuk bütün istekleri bir potada eritir, yine de kimseyi mutlu edemez.

2 yorum:

  1. Yerden göğe katıldım, essah, gerçek.
    Benim anlayamadığım başka bir mevzu daha var. Bir de illegal olarak bir yeri kapatmak, büyütmek isterler. Ben "yok, olmaz." derim. "Mimar hanım, yok mu bir tanıdığın, neyse sen bize bırak." derler biraz şaşırarak. Sonrasında zabıtası, komşusu herkesi kucağımda bulurum???

    Sen gene de fotoğrafçılığı düşün derim. Am gerçek hayata da seni hazırlamak için: Mimarlar odası kartına %20 indirim mi demiştin. Bizim bey de Makine Mühendisi, bir %20'de ona alabilir miyiz? :D

    YanıtlaSil
  2. Ben çok eğleniyorum yurdum insanındaki bu yaklaşımlarla - gerçekten. "Göz var nizam var" diye bir söz de var dilimizde ama, artık göçebe toplum genlerimizden midir nedir, bu kadar mı estetiksizlik, hadi estetiği geçtim, bu kadar mı teknik bilgisizlik bir arada olur. Vallahi Mert'i de dinleyip dolan biri olarak bana dokun binden de çok ah işit!

    YanıtlaSil